איך לבחור סוכנות שיווק B2B?

שיווק B2B (עסק לעסק) יכול להיות מורכב ומאתגר, הדורש מומחיות מיוחדת והבנה עמוקה של התעשייה וקהל היעד. כתוצאה מכך, עסקים רבים בוחרים לעבוד עם סוכנות שיווק דיגיטלי לעסקי B2B כדי לעזור להם להשיג את יעדי השיווק שלהם. עם זאת, עם כל כך הרבה סוכנויות לבחירה, זה יכול להיות קשה לדעת איזו מהן מתאימה לעסק שלכם. במאמר זה, ניתן כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי העונה על הצרכים שלכם ומספקת תוצאות.

הגדירו את המטרות והתקציב שלכם

לפני שתתחילו לחפש סוכנות שיווק B2B, אתם צריכים שיהיה לכם מושג ברור מה אתם רוצים להשיג וכמה אתם מוכנים להוציא. עולם השיווק הוא בלתי נגמר ולכל תקציב אפשר להתאים פעילויות במסגרתו. לכן חשוב לא להתפזר ולהתחיל תהליך מקצועי עם מי שיגיד לכם מה אתם צריכים. האם אתם רוצים לייצר יותר לידים? להגביר את המודעות למותג? לשפר את דיוק הלידים המגיעים מפרסום ממומן? לקצר את תהליך המכירה? סוכנויות שונות עשויות להתמחות בתחומים שונים, לכן חשוב לדעת מה אתם מחפשים. בנוסף, התחשבות בתקציב תעזור לכם לצמצם את האפשרויות ולהימנע מבזבוז זמן על סוכנויות יקרות מדי. סוכנות טובה שמתמחה בעסקי B2B תדע להתאים לכם את הפעילויות האפקטיביות ביותר עבורכם בהתאם לתקציב השיווק ולמטרות.

חפשו ניסיון ומומחיות

יש המון סוכנויות שיווק דיגיטלי, אבל רק מעט סוכנויות שמתמחות בעסקי B2B. התמחות כזו יכולה לבוא לידי ביטוי בהיכרות עמוקה עם קהלי היעד, אסטרטגיה שיווקית חזקה ובבחירה נכונה של פלטפורמת פרסום מתאימה. עדיף לחפש סוכנות שיש לה ניסיון ומומחיות בענף שלכם, לדוגמא אם יש לכם חברת ייעוץ עסקי – יכול להיות שכדאי לך לעבוד עם סוכנות שיווק ליועצים עסקיים. אתם רוצים סוכנות שמבינה את קהל היעד שלכם, מכירה את המתחרים שלכם ויכולה לפתח אסטרטגיה שיווקית שתרוץ לאורך זמן. חפשו סוכנויות שעבדו עם עסקים דומים לשלכם ויש להם רקורד של הצלחה.

אילו שירותים הסוכנות נותנת?

שיווק B2B הוא תחום רחב ובלתי נגמר, סוכנויות שונות עשויות להציע שירותים שונים ויכולות שונות שאתם לא בהכרח צריכים. סוכנויות מסוימות עשויות להתמחות בשיווק תוכן, בעוד שאחרות עשויות להתמקד בקידום אתרים, שיווק אורגני ברשתות חברתיות או קידום ממומן. יש גם סוכנויות שיעשו הכל מהכל. חפשו סוכנות שמציעה את השירותים הדרושים לכם ויש לה את היכולות לבצע אותם ביעילות. בנוסף, ודאו שלסוכנות יש את המשאבים להתמודד עם לוחות הזמנים והמטרות העתידיות שלכם, כדי שלא יצא מצב שאתם רוצים לצמוח אבל מה שעוצר אתכם זה חוסר היכולת של הסוכנות לעבוד בקצב מהיר.

דברו עם לקוחות של הסוכנות

כדי לבחור סוכנות שיווק B2B, אפשר לבקש לדבר עם לקוחות עבר או לקוחות קיימים של הסוכנות. ככה תדעו ממקור ראשון מה חווית השירות ומה התוצאות שהסוכנות יודעת לספק. יכול להיות שיש דברים שלקוחות של הסוכנות יגידו לכם ושאישר הקשר בסוכנות לא יגיד לכם, לטוב ולרע. לפעמים נקודת המבט של הלקוח היא שונה משל בעל הסוכנות והוא יכול לתת לכם זוויות נוספות למחשבה. וודאו שאכן יש לה לקוחות דומים לכם, עסקי B2B כמוכם.

סיסטמים ותהליכי עבודה

העולם הוא מקום מבולגן ואתם צריכים סדר. סוכנות טובה היא לא רק סוכנות שיודעת להביא תוצאות, אלא סוכנות שיודעת לספק אותן פעם אחר פעם. עבודה כזו יכולה להתבצע רק על סמך תהליכים מסודרים. אם יש לסוכנות תהליכי עבודה מסודרים, תקשורת יעילה מולכם ומול הצוות שלכם, שקיפות נתונים ועדכונים שוטפים – זה סימן מצוין.

כימיה, תקשורת ושיתוף פעולה

בסופו של דבר סוכנות שיווק זהו שירות, ושירות טוב מבוסס על שיתוף פעולה טוב בין אנשים. אתם רוצים סוכנות שחולקת את הערכים שלכם ובעלת גישה דומה לעבודה. חפשו את האנשים הנכונים שאיתם תוכלו לרוץ לטווח הרחוק – אנשים שכיף לעבוד איתם, האווירה טובה ואפילו הייתם יושבים איתם לבירה.

השארת תגובה