למה מקדונלדס שינתה את הלוגו שלה לירוק (המשמעויות הנסתרות של הצבעים השונים)

שמתם לב לכך שבשנים האחרונות מקדונלדס ממתגת את עצמה מחדש? כך למשל, באתר הראשי של החברה, הצבעים השולטים הם בעיקר צהוב וירוק. וכמובן בלוגו החברה הצבע האדום הוחלף בירוק. אז למה מקדונלדס העלימה את הצבע האדום?  כדי לענות על השאלה הזו אנו צריכים להבין מהן משמעויות הצבעים השונות ומה הן משדרים.

נתחיל מאדום –

הצבע ממנו מקדונלדס מנסה "להפטר". הצבע האדום משדר אהבה ותשוקה. כמו כן, הוא מעלה אסוציאציות של אש, מלחמה ואלימות. בהיסטוריה הוא מזכיר מצד אחד קופידון ומצד שני את דמות השטן. הצבע האדום מקושר לכעס ושנאה, ומצד שני גם לחשיבות – לדוגמא "שטיח אדום" המסמל על חשיבות האירוע בו הוא פרוס.

כתום –

צבע אנרגטי שמסמל קשר לכדור הארץ ולעונת הסתיו. בגלל קישורו לעונות, יכול לסמל שינוי ותנועה. בעיצוב משומש כדי למשוך את העין מבלי לשדר את כל הרגשות שמשדר הצבע הבולט האדום.

צהוב –

מקושר לשמש , שמחה ואופטימיות. צבע בוהק ולכן משמש גם כאזהרה מסכנה, ולכן מקושר לעיתים גם לסכנה מתקרבת.

ירוק –

מקושר מאוד לכדור הארץ, לטבע, לצמיחה והתחלות חדשות. מסמל בריאות וחיים. מצד שני יכול לסמל גם קנאה וחוסר ניסיון. יש לו יכולות מרגיעות ולכן משומש לכך במודעות ובמבנים שונים.

כחול –

מסמל רוגע ושלווה. משדר תחושות של בטחון ולכן בשימוש נרחב ע"י מוסדות ממשלתיים גדולים או מוסדות פיננסיים כגון בנקים. משדר גם שלום והסכמה ולעיתים אף רוחניות.

סגול –

שילוב של כחול וסגול מביא אותנו לרגשות מעורבים. בדרך כלל משומש כדי לשדר יצירתיות ודמיון מפותח. יכול לתת גם תחושה יוקרתית ותחושת בריאות.

ורוד –

מסמל נשיות, אהבה ורומנטיקה. יכול לסמל גם דאגה לאחר , קבלת האחר. משמש גם כדי לסמל רוגע ושלווה.

נחזור למקדונלדס ולמסע המיתוג. בטח בקריאה על משמעויות הצבעים פתאום נזכרתם במודעות מסויימות בהן יש צבע אחד בולט המשדר משהו מסויים. זה לא במקרה! לפני עיצוב מודעה, פרסומות או לוגו, מתקיים תהליך של בחירת צבעים בהתאם לתחושות אותן רוצים לשדר לצופה. ובשנים האחרונות מקדונלדס באמת עוברת מסע של מיתוג מחדש. מיתוגה כחברת אוכל מהיר ולא בריא פגע בה, והיא מנסה להתקדם לעולם החדש עם אוכל בריא יותר ותפריט מגוון יותר. כחלק מתהליך השינוי, החברה עברה ללוגו ירוק- צהוב המשדר את כל מה שהצבע הירוק משדר ובעיקר: בריאות!

אז בפעם הבאה שאתם אוכלים במקדונלדס, שימו לב לתפריט המגוון ולצבעי הסניף, ותראו ששום תהליך של חברה גדולה לא קורה במקרה.

השארת תגובה