7 טיפים מנצחים לניהול זמן נכון

זמן הוא כנראה המשאב הכי יקר שיש לנו בעולם הזה. אז אם זמננו קצוב – עדיף שננצל אותו לדברים החשובים באמת. בעיות ניהול זמן יכולות להשפיע על תחומי חיים רבים ומגוונים כגון אי עמידה ביעדים בעבודה ובלימודים, מעט זמן בילוי עם המשפחה והחברים, אי השגה של מטרות כלליות בחיים ועוד ועוד. אך ניהול זמן היא לא יכולת מולדת בלבד. כל אחד יכול לנהל את הזמן שלו בצורה הטובה ביותר באמצעות 7 טיפים הבאים.

1.נהלו יומן דיגיטלי

כדי לנהל את הזמן שלכם עליכם להכיר את הלו"ז הכללי עומד בפניכם לפחות מספר שבועות קדימה. שבצו ביומן את כל הדברים החשובים – פגישות שאסור לכם לפספס, חוג קבוע של הילד, פעילויות ספורט שתרצו לעשות, טיולים בשבת עם החברים ועוד. כשתדעו מה עליכם לבצע- תוכלו להתכונן אליו בצורה הטובה ביותר. במידה ואתם מנהלים יומן שכזה במחברת- נסו לעבור ליומן דיגיטלי. יומן שכזה ילווה אתכם בכל מקום, במחשב האישי ובטלפון הנייד. ההמלצה שלנו היא להשתמש בgoogle calendar.

2.עקבו אחר המשימות שלכם

משימות (מכל סוג שהוא) קשות למעקב ביומן. הדרך הטובה ביותר לנהל את המשימות שלכם היא באמצעות אפליקציה ייעודית. אפליקציית הפתקים בטלפון מהווה אופציה מעולה במקרה הזה. אנחנו אוהבים לחלק את המשימות שלנו ל2 קטגוריות: משימות לטווח הקרוב ולטווח הרחוק. ניהול משימות לפי סדר עדיפויות ייתן לכם את האפשרות לתמרן ולעשות קודם כל את מה שבאמת דחוף.

3.הניחו את הטלפון בצד

הסמארטפונים שינו את חיינו והיום רובנו לא יכולים לדמיין את החיים בלעדיהם. עם כל היתרונות שלהם, יש להם לא מעט חסרונות. אחד החסרונות המרכזיים הוא הסחת הדעת שהם יוצרים. הדבר נכון גם בזמן עבודה וגם בזמן בילוי עם חברים או משפחה. הנחת הטלפון בצד (ובשאיפה – אף כיבוי שלו לגמרי) מורידה את הסחות הדעת ומאפשרת זמן עבודה/ בילוי טהור ואמיתי.

4.בלעו את הצפרדע

בואו נניח שקיבלתם דד ליין לאכול צפרדע שבוע מהיום. מתי תעשו את זה? סביר להניח שב5 דק האחרונות למשימה. כי מי מאיתנו רוצה לאכול צפרדע. ומה יקרה במהלך השבוע? תחשבו על כמה שהצפרדע מגעילה, ושלא בא לכם לאכול אותה, והמשימה הזאת תכביד עליכם מאוד… אותו הדבר לגבי המשימות הכבדות שלכם בחיים האמיתיים. מי שדוחה אותן לרגע האחרון סובל כל משך הזמן מבלי שהתחיל בכלל לעשות את המשימה, רק מהמחשבות על כמה שיהיה לו קשה. אז אזרו אומץ, בלעו את הצפרדע והיו עם ראש שקט בימים שאחרי עד הדד ליין המיוחל.

5.נפו משימות של 5 דקות

אם הקשבתם לנו ויצרתם רשימת משימות, תתפלאו לראות שדי מהר יצטברו אצלכם משימות של 5 דק ברשימה. אלה יכולות להיות משימות כמו לסיים לכתוב את האימייל מהבוקר, לנקות את מסך המחשב ועוד ועוד. ניתן להפטר בקלות ממשימות כאלה ולצמצם את רשימת המטלות שעלינו לעשות. רשימה קצרה משרה יותר רוגע ולדבר יש אפקט חיובי גדול.

6.העזרו באנשים שסביבכם

אם אתם עומדים בפני משימה קשה או מסובכת, אל תהססו לבקש עזרה מהקרובים אליכם. תתפלאו לדעת כמה אנשים יהיו שמחים לעזור לכם בתחומים שהם מבינים בהם וכמה הם יוכלו לחסוך לכם זמן ומאמץ.

7.השאירו מקום לחיים ביומן

כמו שאמר המשורר טונה, "לחיים אין מקום ביומן". זו סיטואציה מאוד בעייתית שמרוב משימות ועבודה אנחנו לא מוצאים זמן להקדיש למשפחה, חברים, לתחביבים שלנו ולדברים שאנחנו אוהבים לעשות. שיבוץ משבצות שכאלה בלו"ז חיובי מכמה סיבות :

  1. לבילוי עם אנשים שאנחנו אוהבים יש השפעה חיובית על הנפש ועל הגוף שלנו.
  2. ההבנה שכתוב בלו"ז שמחר נפגשים לבירה בבר השכונתי, גורמת לרוב האנשים לתקתק את המשימות שלהם מהר יותר כדי להספיק להגיע לבר. כך הרווחנו 2 דברים – עמדנו במשימות שלנו וגם יצאנו לבלות. Win Win !

לסיכום, ניהול זמן בצורה טובה יכול לעשות הבדלים גדולים בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו. נהלו את הזמן שלכם בחוכמה באמצעות הטכנולוגיה שסביבכם, והקדישו זמן לאנשים האהובים בחייכם.

השארת תגובה