אפל רוכשת סטרטאפ צילום – שמרמז על עתיד המצלמה באייפון הבא

אפל רכשה סטרטאפ בריטי בשם ״Spectral Edge״ ובאמצעות רכישה זו אנו יכולים ללמוד עוד על כוונותיה של אפל לשיפור גרסאות האייפונים הבאים. כנראה הבינו באפל שאחד הגורמים המשמעותיים המשפיעים על ההחלטה לקנות טלפון נייד חדש או לשדרג, היא המצלמה. כעת, אפל מוכיחה שוב כי בכוונתה לבסס את עליונותה הטכנולוגית בתחום זה, ולהפוך את מצלמת האייפון למצלמה מקצועית לכל דבר.

חברת הסטרטאפ ״Spectral Edge״ מפתחת טכנולוגית ״צילום חישובי״. באמצעותה ניתן יהיה לשפר את איכות התמונה, התאורה, הצבעים והחדות בעזרת בינה מלאכותית ולמידה עמוקה (deep learning). כיום, הטכנולוגיה הרווחת לשיפור התמונה היא פשוט עיבוד מלאכותי לאחר הצילום. החסרונות הם רבים והראשי שבהם הוא איבוד איכות התמונה המקורית.

הטכנולוגיה של Spectral Edge חדשנית יחסית והיא שונה מהטכנולוגיה הרווחת כיום. העיבוד באמצעות התוכנה מתבצע בזמן הצילום ולא אחריו. כך ניתן למצות את התנאים הטבעיים ולנצל את ה״מוח״ של התוכנה כדי לאסוף נתונים מאלפי תמונות אחרות וממש ״לשחזר״ את התנאים האופטימליים שאמורים להיות, בזמן אמת. לדוגמא – צילום בתנאי ערפל:

צילום בתנאי ערפל, Spectral Edge
צילום בתנאי ערפל, Spectral Edge

בנוסף לתוכנה חכמה, נעשה שימוש גם באינפרא אדום. אינפרא אדום מאפשר לחדור דרך תנאים צילום קשים כמו ערפל או תנאי תאורה ירודים במיוחד. עדיין לא ידוע אם אפל ישתמשו בחיישן שכזה באייפון הבא אך הטכנולוגיה בהחלט מעניינת.

אין ספק שבנוסף למרדף אחר עליונות טכנולוגית, אפל גם רוצה להגיע לקהלים חדשים. את האייפון האחרון (11) שיווקו באמצעות יוצרי סרטים, יוצרי תוכן ובמאים כדי להוכיח עד כמה המצלמה שלו מעולה ויכולה להוות תחליף ראוי למצלמות מקצועיות. שוק יוצרי התוכן הפרטיים, המשתמשים באמצעי הפצה כמו יוטיוב ורשתות חברתיות נוספות הולך וגדל. שימוש באייפון כמצלמה ראשית ומקצועית, במקום לקנות ציוד יקר יכול להוות פיתרון מצוין ונגיש לקהל זה, ופוטנציאל צמיחה ענק לאפל.

השארת תגובה